Investice červen 2019, přikoupení 1x ABBV za cenu 72,805 USD a jak mi hořel tanker :)

Prázdniny (dovolené) na krku + jsem rozjel projekt ohledně správy portfolia akcií tudíž výsledek = nestíhám.

Přikoupil jsme pouze 1 akcii ABBV (musím bohužel trochu šetřit neb prázdniny jsou finančně náročnější než vánoce), neboť  její cena se propadla na základě oznámení o koupě společnosti Allergan (specializovaná farmaceutická společnost). Přijde mi to pořád stejná písnička co se takovýchto akvizicí týká. Nevím jestli se tedy pletu, ale co jsem zatím viděl tak většina akvizicí je hodnocena trhem negativně a cena padne. V poslední době třeba AT&T (akvizice Warner) či Owens & Minor (akvizice Halyard Health’s – i když tady za tím bude asi něco víc, když je cena akcie skoro na nule :/ ).

Zisk z investic byl v červnu 454 CZK (17,19 EUR),  dle jednotlivých investic to vypadalo takto:

Akcie Via Invest Mintos
CZK 310 67 77
EUR 12,22 2,65 3,043

Celkový vklad v prosinci byl  3 000 CZK (115 EUR) a to pouze do akcií.

Jak „mi“ hořel tanker. Dne 13.6 vyšla zpráva, že v Ománském zálivu byly terčem útoku 2 tankery, které hoří (USA tvrdí že Írán, ale to asi není podstatné). Zprávě jsem nevěnoval moc velkou pozornost, přece jen se v té oblasti pořád něco děje a člověk už značně otupěl. Zprávu jsem si podrobněji pročetl, až mi přišel info e-mail pro akcionáře od společnosti Frontline, kterou vlastním (celý 1 kus :D). Je to čistě jen taková zajímavost, jak se dění ve světě v případě vlastnictví akcií bude dotýkat i Vás. Zdůraznil jsme hlavně část o tom co tvrdila média a jaká byla skutečnost.

Frontline Ltd. (NYSE: FRO) dnes informace o situaci na tankeru LR2 Front Altair. Ráno 13. června, přibližně v 5:00 hod. Gmt, nastal výbuch na Front Altair krátce poté, co plavidlo prošlo Hormuzským průlivem v Perském zálivu.

Nejdůležitější je, že 23 členů posádky na palubě Front Altair není zraněno a je zachráněno nákladním plavidlem Hyundai Dubai a následně přepraveno íránským námořním plavidlem do přístavního města Jask. Chválíme naši vysoce odborně vyškolenou posádku, velitele plavidel a lodní manažery za následný protokol a operaci v souladu s nejvyšším standardem během tohoto nouze a velmi vážného incidentu. Frontline je hluboce vděčný všem stranám, které přispěly k zajištění bezpečnosti našich kolegů.

Frontline byla schopna včas nasadit pohotovostní personál, který hasil oheň na plavidle během několika hodin po incidentu a nezajistil žádné znečištění. Na rozdíl od mediálních zpráv zůstává plavidlo nad vodou a je obsluhováno záchrannou lodí. Moderní plavidla společnosti jsou navržena tak, aby odolala katastrofickým událostem, aby byla zajištěna bezpečnost posádky a nákladu. Záchranný remorkér vybavený tažnou schopností dosáhl 14. června na poledne Front Altair a 15. června přijdou další dvě podpůrná plavidla s odborným týmem, který provede inspekci tankeru a vydá doporučení.

Možnost jak informovat ostatní:
error

Add a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *